Vanaf 1 november kunnen zakelijke documenten als contracten en verkoopovereenkomsten 100% veilig en op een rechtsgeldige wijze ondertekend en verzonden worden via e-mail.

Het was sinds 2011 al mogelijk om via Aangetekend Mailen bedrijfskritische documenten beveiligd en rechtsgeldig te versturen via e-mail. Aangetekend Mailen maakt daarbij gebruik van een digitale handtekening waarmee de ontvanger een document eenvoudig kan ondertekenen. Een e-mailproces met de zekerheid van aangetekend versturen en de efficiëntie van een volledig digitaal proces.

In samenwerking met ABN AMRO wordt deze digitale handtekening van Aangetekend Mailen nu gekoppeld aan iDIN. Dat is de nieuwe online identificatiemethode van de Nederlandse banken en de Betaalvereniging. Door deze koppeling ontstaat er een 100% veilige digitale handtekening waarmee contracten en andere documenten rechtsgeldig op afstand kunnen worden ondertekend.

Vanaf 1 november starten Aangetekend BV en ABN AMRO met een pilot voor een aantal zakelijke klanten van de bank.

Door de toenemende digitale dienstverlening hebben bedrijven en instellingen een groeiende behoefte aan de zekerheid over de identiteit van online klanten en gebruikers. Met deze nieuwe dienst spelen Aangetekend BV en ABN AMRO hier op in.

Philip Voogt, commercieel directeur Aangetekend BV: ”De toevoeging van iDIN is een logische stap in de verdere digitalisering van klantprocessen. Dat wij dit samen met ABN AMRO ontwikkelen, is een mooi voorbeeld van hoe de financiële sector innovatie omarmt”.

Aangetekend Mailen
De dienst Aangetekend Mailen bestaat sinds 2011 en heeft een breed afnemersbestand met daarin zowel bedrijven als overheidsorganisaties ( o.a mkb, advocatenkantoren, verzekerings-maatschappijen, makelaars, banken waaronder ABN AMRO, gemeente, etc.)
Voor de Nederlandse markt heeft Aangetekend BV sinds 2013 een strategisch partnership met KPN. De dienst Aangetekend Mailen wordt ook actief in België, Duitsland en Spanje ingezet.
https://www.aangetekendmailen.nl/idin/

iDIN
iDIN is een identificatiemethode van de Nederlandse banken waarmee hun klanten zich online kunnen identificeren bij andere organisaties, met de veilige en vertrouwde inlogmiddelen van hun eigen bank. Daardoor hoeven deze klanten geen aparte toegangscodes aan te vragen en te onthouden van bijvoorbeeld verzekeringsmaatschappijen, overheidsinstanties of webwinkels
https://www.idin.nl/Bericht

Downloads

 iDIN en de Digitale Handtekening

Aangetekend Mailen

Aangetekend Mailen
Computerweg 5
3542 DP UTRECHT
T: 0346-581731
I: www.aangetekendmailen.nl

Aangetekend Mailen